Deze website maakt gebruik van cookies

We gebruiken cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services.

Noodzakelijk
Statistieken
Marketing
Terug

Rookvrij, altijd een goede reden

Blog | 31 augustus 2021
Rookvrij!

Vanaf 1 januari 2022 zijn rookruimtes op het werk niet meer toegestaan. Maar hoe maak je deze stap op een effectieve manier en voorkom je veel weerstand? Om dit te bereiken is draagvlak en dus communicatie nodig. Vanuit onze aanpak “5 stappen naar een rookvrije organisatie” maken we een routekaart voor jouw bedrijf. Hierin hebben we aandacht voor de stappen die er nodig zijn om te komen tot het gewenste resultaat, en nemen we ook de cultuur en behoeftes van jou en je collega’s mee.

Als onderdeel van de routekaart kunnen groepstrainingen worden ingezet. Individuele aandacht is er door (telefonische) coaching of fysieke coaching van de werknemers die gaan stoppen. Dit individuele traject, inclusief eventuele hulpmiddelen wordt één keer per jaar vergoed vanuit de basisverzekering, zonder eigen risico. Interesse in een routekaart voor jouw bedrijf? Neem via het formulier bovenaan de pagina contact met ons op.

5 redenen om om hier aandacht aan te geven:

1. Een rookvrije werknemer verzuimt minder

Een rokende werknemer heeft gemiddeld 2,8 meer ziektedagen per jaar dan een niet-rokende werknemer.

2. Een productiever bedrijf

Onderzoeken geven aan dat rokende werknemers minder productief zijn dan niet-rokend werknemers. De kosten voor dit productiviteitsverlies lopen op tot 2000-5000 euro per jaar per werknemer.

3. Een betere onderlinge werksfeer

Je kent het vast wel, te laat komende collega’s die nog even moesten roken. Medewerkers niet niet roken zorgen voor minder ergernis en zorgt daarmee voor een beter werksfeer.

4. Energiekere en gezondere werknemers

Wie wil dat nu niet, energieke en gezonde werknemers. Niet alleen op de werkvloer, maar ook in de bedrijfsresultaten laten bedrijven met energieke en gezonde werknemers betere resultaten zien.

5. Het imago van jouw bedrijf verbetert

Goede hygiëne van werknemers, maar ook van je bedrijfspand; gezonde en energieke werknemers; Dit zijn de ingrediënten voor een beter bedrijfsimago!